Bezpečnost
Aktivní bezpečnost
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)*
Systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) prostřednictvím senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepých úhlech výhledu vzadu, čímž zvyšuje bezpečnost při přejíždění z pruhu do pruhu. Dokáže vás také upozornit na nebezpečí kolize při couvání do ulice, kde mohou právě projíždět jiné automobily.
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Asistent dálkových světel (HBA)*
Asistent dálkových světel přispívá k lepší viditelnosti i bezpečnosti za jízdy v noci automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel Outbacku podle aktuálních jízdních podmínek.
Stabilizační systém (VDC)
Stabilizační systém VDC pomocí celé řady senzorů nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Dojde-li k prokluzu některého z kol nebo vůz ve vysoké rychlosti opustí očekávanou trajektorii jízdy, upraví se rozdělení točivého momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.
Aktivní směrování točivého momentu
Funkce aktivního směrování točivého momentu při průjezdu zatáčkou přibrzďuje příslušné kolo a přivádí nižší hnací moment na vnitřní kola a naopak vyšší moment na kola vnější. Výsledkem je lepší ovladatelnost vozidla a přesnější průjezd ostrými zatáčkami. Ve spojení se stabilizačním systémem VDC pak tato funkce napomáhá vyhnout se rizikovým situacím a zajistit uklidňující pocit bezpečí za volantem.
Lepší výhled z vozu
Rám jsme upravili tak, abyste měli lepší výhled z vozu a mrtvé úhly se omezily na minimum. Rovněž jsme použili malá boční okénka u předního A-sloupku a vnější zpětná zrcátka na panelech předních dveří, abychom zredukovali přední mrtvý úhel a zlepšili výhled z vozu směrem vpřed.
Podmínky: Za bezpečnost jízdy vždy zodpovídá řidič, jenž je povinen věnovat pozornost řízení a dodržovat dopravní předpisy. V zájmu bezpečnosti jízdy se nespoléhejte pouze na podporu paketu vyspělých bezpečnostních systémů. Možnosti rozpoznávání tohoto systému mohou být omezené. Veškeré podrobnosti o fungování systému a jeho omezení naleznete v Uživatelské příručce vozidla. Další informace vám poskytne místní prodejce.
Pasivní bezpečnost
5-ti hvězdičkové hodnocení Euro NCAP
Subaru Outback v nejnovějších bezpečnostních a nárazových testech, prováděných společností Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získal plný počet pěti hvězd.
Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany
Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER společne s převodovkou Lineartronic využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.
Airbagy SRS*
V případě nehody chrání cestující celý arzenál standardně dodávaných prvků bezpečnostní výbavy, jako jsou čelní airbagy SRS*, boční airbagy* pro přední cestující, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*.
Prstencové výztuže karoserie
Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny od střechy přes dveře a sloupky až po podlahu. Díky této konstrukci je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Konstrukce zároveň přispívá k odlehčení a zpevnění podvozku, a tím samozřejmě i k vyšší míře ochrany.
Opěrky hlavy na předních sedadlech
Opěrky hlavy, nastavitelné výškově i podélně, byly navrženy s ohledem na cestující různého vzrůstu a s různými osobními preferencemi nastavení
Bezpečnostní pásy s předpínači tahu a omezovači zátěže
Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku.
Podmínky:* SRS: zkr. Supplemental Restraint System (dodatečný/přídavný zádržný systém). Efektivní fungování je podmíněno používáním bezpečnostních pásů.
EyeSight
V Subaru věříme ve všestrannou bezpečnost, jejíž důležitou součástí je prevence kolizí, která se snaží zabránit tomu, aby k nehodám vůbec docházelo. Proto jsme vytvořili EyeSight*1, špičkový systém podpory řidiče od Subaru. Jako druhý pár očí, které sledují silnici před vámi, využívá EyeSight stereo kamery se schopnostmi podobnými lidským očím, které zachycují trojrozměrný barevný obraz situace před vozem.
Použití obrazu z obou kamer umožňuje precizně odhadnou tvar, rychlost a vzdálenost nejen automobilů, ale i motocyklů a chodců před vozidlem.*2 Když identifikují potenciální nebezpečí, systém varuje řidiče a v případě potřeby dokonce aktivuje brzdy, aby pomohl zabránit nehodě. Tímto příspěvkem k bezpečnosti provozu EyeSight snižuje zátěž řidiče a zvyšuje pocit bezpečí na palubě modelu Outback.
Adaptivní tempomat
EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.
Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat" silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.
Upozornění na rozjezd vozidla vpředu
Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA - Lead Vehicle Start Alert) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA - Lane Keep Assist) byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Pomocí dvojice kamer sleduje vodorovné značení na vozovce a dokáže rozpoznat, když vůz začne vyjíždět z daného jízdního pruhu. Při rychlostech přibližně od 60 km/h pomáhá zasahovat do řízení, aby v zájmu bezpečnosti jízdy napomohl zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu.
Systém přednárazového brzdění
Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby střetu zabránil, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit rychlost nárazu, případně nehodě zcela zabránit. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít. Stejný cíl má také funkce předkolizního asistentu řízení pomáhající s ostrým vyhýbacím manévrem před překážkou.
Přednárazová regulace výkonu motoru
Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.