Technologie
Motor SUBARU BOXER
Motor SUBARU BOXER pohání SUBARU BRZ do nových výšin přesnosti a vzrušení. Kompaktnější motor o zdvihovém objemu 2,0 litru jsme zastavěli níže a zároveň blíže k řidiči. Jde o vůbec první motor svého druhu
vybavený technologií přímého vstřikování a vstřikování do sacího kanálu, která zlepšuje reakce vozidla i spotřebu paliva. Tato jedinečná konstrukce je schopna řidiči přinášet zcela novou úroveň uspokojení.
SUBARU BOXER 2,0 l DOHC
Max. výkon
147 kW (200 PS) / 7 000 ot/min
Max. točivý moment
205 Nm (20.9 kgfm) / 6 400 – 6 600 ot/min
Spotřeba paliva 6MT*
8,6 lit./100 km
Spotřeba paliva 6AT*
8,0 lit./100 km
Emise CO2 6MT*
196 g/km
Emise CO2 6AT*
183 g/km
Nízké těžiště
Nízké těžiště přibližuje řidiče k tomu, na čem skutečně záleží: k asfaltu. SUBARU BRZ pohání kompaktní a výkonný motor SUBARU BOXER , který svojí konstrukcí napomáhá k tomu, že těžiště vozu je pouhých 460 mm* nad povrchem vozovky. Výsledkem je dokonalé a zcela intuitivní jízdní chování, které je zdrojem potěšení každého řidiče, bez ohledu na úroveň jeho zkušeností.
* Měření v závislosti na konkrétním modelu a v souladu se standardy měření koncernu SUBARU CORPORATION.
Základní technologie SUBARU
SUBARU BRZ bylo již od počátku koncipováno jako ryze sportovní vůz. Jako základ byl zvolen bezkonkurenčně nízký a kompaktní motor SUBARU BOXER,
kolem nějž je postaven celý sportovní vůz — s agilním řízením, nízkou hmotností a atraktivními jízdními vlastnostmi.
Vyváženost
Lehká karoserie společně s tuhým podvozkem SUBARU BRZ zaručuje uhlazenou a pohodlnou jízdu, ale zároveň nekompromisní z pohledu těch, kteří touží si za volantem zasportovat. Celý podvozek byl zesílen, aniž by bylo obětováno sportovní zavěšení kol, které přispívá k lepší odezvě řízení a stabilitě, stejně tak jako vyššímu jízdnímu pohodlí. K lepší vyváženosti a manévrovatelnosti napomáhá i rozložení hmotnosti typické pro sportovní vozy, což se odrazilo v mimořádně uhlazeném chování, přinášejícím požitek ze sportovní jízdy.
Vzduch využívá ve svůj prospěch
Nový širší spoiler z hliníkové slitiny propůjčuje SUBARU BRZ stylovější a dravější podobu i lepší erodynamické parametry. Svým tvarem pomáhá účinněji směrovat proudění vzduchu, čímž zvyšuje přítlak v zájmu lepší kontroly a stability za vysokých rychlostí.
Samosvorný diferenciál Torsen*
Přesnost, která vás nadchne v každé zatáčce – právě tím vystupuje SUBARU BRZ z davu. Vyspělý samosvorný diferenciál Torsen – stejný typ jaký používá ultimativní model WRX STI – pomáhá udržet správný směr během průjezdu zatáčkami vysokou rychlostí a současně zvyšuje vaše pohodlí i kontrolu na nekvalitních vozovkách.
* Torsen je registrovaná ochranná známka společnosti JTEKT Corporation.
Hnací řetězec sportovního vozu
Kliková hřídel symetricky uloženého motoru SUBARU BOXER leží v dokonalé přímce s hnací hřídelí v zájmu maximální stability a dynamických schopností vozu. A díky uspořádání s pohonem zadních kol jsme mohli posunout motor více dozadu, což znamená precizní ovladatelnost při průjezdu zatáčkami. Agilní podvozkovou platformu jsme spojili s nově navrženou soustavou řízení se strmým převodem, vyladěnou tak, aby nabídla hromující přesnost a okamžité reakce na pokyny od volantu.
Dynamicky naladěné zavěšení kol
Umně odladěná soustava nezávislého zavěšení kol umožňuje vychutnat si do poslední kapky agilitu a jízdní schopnosti, které SUBARU BRZ dokáže nabídnout. Přední vzpěry McPherson zlepšují tuhost a pocit přímé vazby s koly. Kromě toho umožňují co nejnižší zástavbu motoru SUBARU BOXER v rámci podvozkové platformy.
Dvojitá lichoběžníková konstrukce zadní nápravy přispívá k lepšímu záběru pneumatik na výjezdu ze zatáček. SUBARU BRZ díky těmto opatřením nabízí vyšší jízdní pohodlí při zachování vysoké stability.